Jagt nr. 3 ved Ebeltoft

Master: Finn Poulsen
Hjælpemaster: Tine Bach
Bagmaster: John Sørensen

Først vil jeg takke alle de folk, som bruger så megen tid på, at vi jagtryttere kan komme ud og ride jagter. Det er før sagt, men jeg vil også have lov at sige det. Uden jer ville der jo ikke være nogen jagt. Så et stort TAK her fra.

D. 15. maj blev jagt nr. 3 afholdt hos Lotte Bang Larsen v. Ebeltoft. Vejret var ikke for lovende, det var køligt og luften bar tydelig præg af de 22 mm regn, vi var lovet til den dag.

Vi var 26 ryttere til at starte med, men da jagten blev blæst af var vi kun 25 tilbage.
Heldigt nok vil jeg sige, for vi var meget tæt på kun at have været 24 til afslutningsparaden…

Jagten var som altid i Ebeltoft super. Terrænet er godt med bakker og andet, som er med til at skabe nogle rigtig gode serier.

I en serie har vores master et uheld, og må desværre udgå af jagten.
Så hjælpemasteren tog over, og sammen med de to ræve fandt de vejen til de sidste serier i jagten.

Og som Jens selv sagde ”uden master, kan den vej vi valgte at ride, kun være den rigtige”. Og det har han jo da ret i 😉

De 22 mm regn var begyndt at ramme os, men heldigvis var der vindstille. Så vejret var jo faktisk ret godt alligevel.

Da vi på et tidspunkt passerer en mark med heste på, løber to af dem ud. Så stedets staldpiger måtte ud og rende (undskyld).

Og under den sidste serie ønsker en hest selv at styre tempoet, og det ender med at rytteren må sættes af i et træ. Heldigvis kom han på benene igen, men kunne ikke ride det resterende af jagten.

Jagten blev blæst af og vi vartede vore heste og gik til frokost i ridehuset, og tak for det, for så kom regnen.

Da vi skulle hjem havde enkelte derfor, problemer med at komme op på vejen med bil og trailer i en enhed. Så er det jo super at folk er så søde til at hjælpe hinanden.

En rigtig god jagt, trods de mange uheld. Men de er jo også bare med til, at man husker lige netop denne jagt.

Niels Lassen