Jagt nr. 3 ved Farstrup

Master: Kim Schewing
Ræve: Bjarne Mørup og Gitte Stoltze
Bagmaster: Ole Mikkelsen

23 ekvipager mødte op til årets 3. jagt, som Bjarne havde inviteret til. Den blev afholdt i smukke omgivelser omkring Farstrup Rideklub.
Vejret bød på 25 graders varme og stort set ingen vind, så de fleste rytteres ansigtskulør matchede flot til jakkerne.

Jagten startede en smule uheldigt ud med en forsinkelse på drikkevarerne, men dette blev der gjort op for på den 17,5 kilometer lange rute, som bød på 44 spændende forhindringer.

Springene var fordelt på fire serier inden pausen, og to lange serier efter pausen.

Flere af serierne foregik på smalle og stejle stier med skarpe sving gennem skoven. Disse måtte rides i enkeltkolonne, hvor der her især skulle styres og sluttes op, for ikke at tabe feltet foran sig. Fjerde serie bød også på vand, hvor undertegnet fik lidt problemer…
Udover serierne, bød ruten på mange galopstrækinger, hvor der var tid til at nyde udsigten.

Der var god stemning i feltet, og især i pausen blev der hygget og snakket med de mange publikum som var mødt op.

Vi havde flere gæster med på dagens jagt, som var særdeles godt ridende, og som vi håber at se igen!
Der skete et enkelt fald på jagten, og et par pludselige opbremsninger på de smalle stier, men ellers var feltet godt ridende, og til slut kunne alle råbe fuldført!

Vi mødte op til frokost i jakkerne, men efter Tessa og Bjarne havde blæst frokost-signalet, fik vi lov at tage jakkerne af.
Under frokosten havde Ulrik medbragt drikkevarer. Vi hyldede Bjarne, hans hjælpere og selvfølgelig alle fædre, i det dagens jagt faldte på fars-dag.

Tak for en god jagt og altid godt selskab.

Sofie Duch Pallesen