Jagt nr. 7 ved Harrild
17.07.2016

Jagtlægger: Tina Kristoffersen og Henriette Kristensen

Ræve: Carina Teglgaard og Tina Kristoffersen.

Master: Henriette Kristensen.

Bagmaster: Bjarne Mørup.

En dejlig morgen at vågne til, helt stille vejr og næsten skyfrit, helt klart en god dag at tage på jagt!! Af sted med hestene, kaffe med i bilen, og en tur omkring tanken og få et rundstykke med på vejen mod Herning.  Da vi ankom på Klinkhøjvej 8, sad Rene som ”p-vagt”. Hun tog dog kun imod jagtcheks.!!  Der var højt humør fra starten og da alle havde hilst på hinanden begyndte folk at sadle op til en ny spændende jagt.

Afsted det gik – ud på den smukke hede og skov, med 7 serier og 34 forhindringer. Det var en fantastisk jagt med alt hvad ”jagt hjertet” begærer. Der var vandspring, rigtig flotte pyntet spring med blomster, bøgehæk, spring pyntet med gran, hvor hestene virkelig sprang til og rytterne fik en fed oplevelse, trapper, gode galopper i sandbund hvor man virkelig fik testet hestenes kondition, bakkede og snørklede spring i skoven og ikke mindst en rigtig flot bred front ud over marken, den flotteste der er redet i Jydsk Jagtrideklub i længere tid.

Vi havde en enkelt ufrivillig afsidning i første serie, men vores jagtkammerat kom heldigvis ikke noget til. Hun havde dog mistet sin stigrem med bøjle i faldet. Den blev fundet og Henriette var så sød at donere hendes hårelastik til bøjlen så vores kammerat kunne gennemføre jagten sikkert.

Vandserien gav lidt udfordringer for nogle ryttere, der blev lidt kø foran serien, men jeg tror at alle fik en succes oplevelse og de fleste fik gennemført jagten og havde en fantastisk tur.

Da madpakken skulle nydes var der rosende ord til jagtlæggerne og Erik rejste sig og gav en lille forfriskning til ganen i anledning af at han den. 3. september fyldte 75 år og den. 15. oktober kan fejre guldbryllup med hans fantastiske kone. Stort tillykke herfra og rigtig flot at man stadig sidder i sadlen når man er fyldt 75 år. Britt blæste en rigtig flot gratulering for Erik og det var en smuk afslutning på en smuk og dejlig jagt.

Gitte Stoltze