Jagt nr. 8 ved Brørup

Master: Kim Schewing
Ræve: Svend Kamuk og Jens Laursen
Bagmaster: Bjarne Mørup

Så kom efteråret og alle 21 ekvipager der deltog i jagten inkl. de 2 gæsterytter fra Fyns Jagtrideklub, drog til Brørup hos Svend Kamuk.

Alle ekvipager, var mødt op i god tid, med et godt humør.

Vejret passede perfekt, til lejligheden, lettere overskyet, men ej for koldt. Skoven var, så småt begyndt, at skifte til efterårsfarver, som gør skoven, endnu mere smuk, at ride i.

Hele jagten forgik, i en 25 hektar plantage, på Svend´s ejendom. Svend har selv, plantet alle træerne, for mange år siden, og har i de seneste år, gået og lavet gode ridestier med naturlige fald og stigninger.

Alle springerne, er bygget ud af naturens materiale, som Svend har gået og gjort alene igennem, den senere tid, for at gøre klar til jagten.

Springserierne var både, bygget med halmballer, lastbildæk, store træstammer samt banquette / dybe landinger, deriblandt var der, også bygget vandgrav.

Det må siges, at Svend har fået placeret, springene godt i terrænet. Det var med til, at gøre, både hest og rytter, skulle være meget opmærksomme i springserierne.

Svend har virkelig været kreativ i hans opsætning af springene, da vi oftest red på kryds og tværs, af vores egne tidligere spor. Svend har formodet og bevist, at man ikke behøver de store arealer, for at bygge en jagt, i høj kvalitet.

Publikum fik en guidet tur, af Svend´s kone Vini. som sørgede for, at publikum blev placeret, samlet på en måde, så de fik den maximale, udbytte af springserierne. Der var flere iblandt publikum, som efterfølgende nævnte, at det var den bedste, guidet tur i år til dato, som de havde deltaget i. t

Efter jagten, var blevet blæst af, på traditionelvis, var der mulighed for, at folk kunne spise deres medbragte madpakke, hvortil Svend og hans hustru, havde sørget for øl og vand, samt efterfølgende kaffebord.

Mange tak, for en absolut god jagt og dag.

Referat: Preben Mentz