Jagt nr. 4 ved Wiffertsholm

Master: Bjarne Mørup
Ræve: Kim Schewing og Tine Bach
Bagmaster: Jens Laursen

Efter et års pause fra Gammel Wiffertsholm blev vi igen budt velkommen af familien Lindegaard på hjerteligste og varmeste vis.

Det er dejligt at føle sig så velkommen af trofaste støtter til vores jagtrideklub.
Efter masters indledende forklaringer, formaninger og instruktioner kunne over 30 glade og forventningsfulde ”rødjakker” ikke vente længere med at begive sig ud i Wiffertsholm’s 240 ha ”wonderpark” af en skov med massevis af spændende faste forhindringer fra sidste jagt i april 2008.

Jeg skal love for, at forholdene og omgivelserne er i orden på Wiffertsholm… og jagtlæggerne klagede da heller ikke højlydt. Et lille overraskende spjæt til sidst medførte en enkelt ufrivillig nedstigning, dog uden synlig skade til følge.

Tilskuerne blev guidet på fornemmeste vis af Lindegaard Senior og bidrog til den gode stemning med hornblæsere blandt dem… så er det jo ingen sag at finde vej. Meget apropos – så var der gæster helt fra Australien, så nu er vi også globale og kendte ”down under”.

På trods af Lene Laursens runde dag, havde hun slæbt sin mand med på jagt – nu havde formanden, efter sigende, også været ødsel med morgen gaverne – så det er måske her forklaringen på Lenes store forståelse skal findes.

Alt i alt en endnu en fantastisk jagt med gode og kreative spring i perfekte rammer og gæstfrie værtsfolk.

Jan Stranges