Jagt nr. 3 ved Wiffertsholm
12.05.2019

Master : Bjarne Mørup.
Ræve: Kim Schewing & Tessa Pultz.
Bagmaster : Jens Laursen.
Torben Lindegaards mindejagt.

Af skade bliver man klog hvilket jeg har erfaret da jeg ikke fik udnævnt en referant på  jagten, så må jeg jo selv til pennen.

21 ryttere var hvad vi kunne mønstre på årets 3 jagt, ganske flot i betragtning af den store aktivitet vi ligger for dagen i forbindelse med Kong Arthur på Moesgaard.
Inden jagtstart kom Jens med fanen, sjældent har Dannebrog taget sig pænere ud – gad vide om han har tænkt sig at gøre det fremover !
Jagten startede i et fantastisk solskin og en tilpas temperatur,et perfekt jagtvejr som holdt hele dagen.
Turen var 16 km lang og bestod af 41 forhindringer alle faste spring hvilket er unikt.
I år har vi bygget 3 nye spring på heden, alle bygget i ma.x højde og de var super gode at springe.
En afsidning på heden hvor hesten snublede betød at den fik lyst til en lille ekstra tur på en 8-10 km, med hjælp fra Kirsten Nørgård fandt de hesten i en rapsmark ca 5 km fra Wiffertsholm. Heldigvis har hverken rytter eller hest taget skade.
Fotograferne fik taget en masse gode billeder ikke mindst da feltet red igennem en rapsmark.
Michael var uheldig da han red op i r—- på Gittes hest, der var kontant afregning med et spark på Michael ben, i skrivende stund mener jeg ikke han er kommet alvorligt til skade men har selvfølgelig ondt.
Vi var så heldige at der var en del gæster med bla Gerard Baken fra FJR, alle gæster var flot ridende.
En ponyrytter fik sin jagtdebut med en fuldført jagt, flot klaret.
Springene på Wiffertsholm har klubbens medlemmer bygget og vedligeholdt igennem 40 år, ikke mindst fordi familioen Lindegaard igennem årene har været fantastisk  imødekommende, mange tak for det.
KIm Schewing