Jagt nr. 9 ved Farstrup

Master: Calle Persson
Bagmaster: Jens Laursen
B-repræsentant: Bjarne Mørup

Når man står tidligt op, kigger ud af vinduet, og ser på det grålige efterårsvejr, skal man stramme sig selv noget an for ikke at ”pjække” fra den lange tur. Når man så er noget i mål, er alt glemt og humøret er helt i top.

24 rødklædte ryttere, samt deres firbenede gænger mødte forventningsfulde op til jagten ved Bjarne, og var spændte på hvad terrænet ved Farstrup bød på af udfordringer.

Turen startede med en god lang opvarmnings skridt i sprøjtesporene. Ved første springserie var bunden lidt glat efter den meget regn, dette førte til at en enkelt rytter havde lidt udfordringer ved ét af springene, ellers gik turen uden yderlige stop.

Bjarne havde lovet at bunden igen ville være fin efter første springserie. Dog var bunden noget blød efter skridt turen i sprøjtesporene, og flere heste sank 10-20 cm ned. Herefter var bunden fin rest af turen.

Det var kun få af springene som stod på række, derfor gik meget af turen op og ned af bakker, samt rundt om træer og buske – et spændene ridt. Mange af springene var bygget op af tykke træstammer, som var stablet oven på hinanden, hvilket gjorde at hestene sprang med forøget kraft, for ikke at ramme springene.

Turen blev afsluttet med frokost hvor bordet var pyntet med flotte folede servietter, som lignede jagtryttere. Servietterne var foldet så benene på rytterne var en sang, som blev sunget efter frokosten.

Mange tak til Bjarne for en fortræffelig tur i et skønt terræn!

Referat: Niels Lassen