Jagt nr. 4 ved Ebeltoft

Hjælpemaster: Kim Schewing-Christensen
Jagtlægger: Finn Poulsen
Bagmaster: Jens Laursen

For en gang skyld var Marianne og jeg fremme i god tid, på trods af den lange køretur – egentlig skønt så man kan nå en extra kop kaffe og få hilst på jagtkammeraterne. Det viste sig i øvrigt at blive en meget flot dag vejrmæssigt.

En snes ekvipager incl. 2 gæster linede op på den ny anlagte dressurbane. Jagtlægger Finn Poulsen red ræv sammen med Pia. Master red Kirsten Slemming og bagmaster Jens Laursen.

Master Kirsten bød velkommen og kunne fortælle lidt om den forestående ridetur som ville foregå i et særdeles lækkert terræn med indlagt små 40 forhindringer. Efter skålen blev der blæst jagt begyndt, og vi skridtede af sted langs folde med nogle ret lækre heste. Terrænet generelt, viste sig at være helt perfekt, den første serie var placeret virkelig fornuftigt, hvilket de øvrige også viste sig at være.
Undertegnede havde den fornøjelse at have Birgit Nørgård som makker, og vi var enige om, at det var en rigtig god tur.

På denne jagt var der ikke det store tilskuer felt, men de der var, fik set alle serierne.

Efter jagten var der navneopråb, hvor vel alle havde fuldført, der var kun en enkelt afsidning, men den uheldige rytter havde oppustelig sikkerhedsvest på så hun lignede en DUNLOP-mand, som hun stod der på jorden. Efter vartning af vore heste mødtes vi til frokost i Lottes (tidligere jagtrytter) have, der var ellers stole og borde på plads i ridehallen, men vejret gjorde, at man kun kunne sidde ude og nyde frokosten.

Master Kirsten havde efter rund fødselsdag lidt forskellige flasker med vi skulle smage, så der blev skålet en par gange mere end der plejer.

Jeg tror alle var enige om at det havde været en rigtig god tur og dag; godt ledet af Master og redet i et super tempo.

Referent: Carl E. Persson (Calle)