Træningsjagt 11.04.2015

Lørdag d. 11 april var 25 ryttere med hest mødt op hos Per Ejlersgaard på hans smukke gård i Århus, for at pudse formen af inden jagtsæsonen for 2015 går i gang.

Der var både ”gamle” såvel som nye ryttere med.

Efter opvarmning af hestene startede vi på de mindre spring som står fast hos Per, hvorefter vi fortsatte ned til grøften.

Nogle af hestene kiggede lige en ekstra gang inden de hoppede over og en enkelt nægtede purre

. Sædvanen tro var vi også lige en enkelt tur nede og dyppe hovene i dammen.

I år var der bygget nogle (meget) store spring, som langt fra alle ville en tur over, men nogle stykker viste os at både store og små heste sagtens kunne kommer over dem.

Dagen forløb godt, dog med et par uretmæssige afstigninger.

Vejret var vidunderligt hele dagen med høj solskin og vi nød den medbragte mad udenfor.

Alt i alt var det en perfekt ”forpræmiere” til årets sæson og man kan jo håbe på at se nogle af de nye ansigter til de kommende jagter.

Betina Bertelsen