Store Badedag

Søndag d. 24. juni kl. 11.00 mødte ni friske jagtryttere op på Moesgård Allé 14.

Der ventede ikke en jagt som sædvanligt, men en tur til stranden for at svømme med hestene. Solen skinnede og humøret var højt.

En enkelt rytter var velforberedt, og steg ud af bilen iført sin oppustelige sikkerhedsvest, som han mente, også måtte kunne bruges som redningsvest – just in case…

Efter en lille forfriskning blev hestene sadlet og taskerne pakket med håndklæder.

Vi linede op foran stalden, hvor dagens guide fremlagde programmet for turen. Afsted det gik. Den første times tid befandt vi os i skovene omkring Moesgård, hvor vi sprang lidt forhindringer og passerede et lille vandløb.

Vi nåede omsider til stranden, og der blev gjort klar til svømning. Nogle tog badetøj på, mens andre valgte at benytte lejligheden til at få vasket ridetøjet.

Nogle skånede deres sadler, som blev liggende i sandet, mens andre mente, at saltvand da måtte være godt for sådan en lædersadel.

En enkelt rytter mente dog, at stigremme og -bøjler (som det eneste) ikke havde godt af en tur i havet. Det resulterede i, at rytteren mere eller mindre elegant tog turen hele vejen over hesten og ned i sandet, da han forsøgte at komme i sadlen efter afmonteringen.

Ja ja, nogle skal jo stå for underholdningen J De fleste heste var med på idéen, og indvilligede i at underholde deres ryttere, hvis begejstring kunne høres på lang afsted.

Der var liv og glade dage, da formanden ham selv besluttede sig for, at tjekke vandkvaliteten.

Da alle var fornøjede, vente vi mulerne mod mødestedet, hvor der blev serveret en lækker frokost og dessert i orangeriget. Snakken gik lystigt, og vi blev enige om, at vi måtte lave endnu et arrangement, inden efterårssæsonen bliver skudt i gang. Tak for en super hyggelig dag!

Tessa Pultz