Jagt nr. 7 ved Sulsted

Ræve: Suzanna & Ulrik

Bagmaster: Kim

Referent: Gitte S.

Det er dejligt når nyere jagtryttere får blod på tanden, for at ”vove” sig ud i, at bygge en jagt. (Her har Ulrik selv bygget hele jagten) Og jeg tør godt tale på alles vegne, og sige at jagten her var særdeles godkendt? 26 ekvipager red jagten som var på 19 km. med 35 spring fordelt på 6 serier. Jagten blev afholdt omkring gården ”Christianshaab”, der ejes af: Caroline og Christian Nielsen.

Denne fantastiske september morgen begyndte på bedste vis med venlige coronahilsner og højt humør; Jens var så heldig at få en praktisk gave af Gitte E. nemlig en voksen ble til rideturen, og Denise gav vores kære formand en sød hut til hesten. Nu er man ikke i tvivl om hvem formanden er. (Søde og betænksomme piger vi har i klubben)

Oprangeringen foregik på gårdspladsen foran hovedbygningen, hvor tre lokale jagthornsblæsere sendte os godt afsted. Første del af turen red vi på store flade marker, hvor jagtlæggeren havde lavet nogle utrolige flotte og indbydende spring. I første serie var der gode robuste stammer, jordvolde og paller, der var smukt pyntet med lyng. Efter anden serie kunne vi se at to ryttere havde et ”pit stop” ved en forhindring. Vi jokede med at det måtte være Jens der skulle træde af på naturens vegne, men det viste sig at det var Kim der ikke havde udstyret i orden, og hovedtøjet måtte justeres inden turen kunne forsætte? Vi fortsatte turen med gode galopture over de åbne marker og sluttede tredje serie af med et lækkert vanspring, hvor alle kom tørskoet over. Ryttere og heste kunne nu holde en fortjent pause inden anden del af turen skulle nydes.

Anden del foregik i Hammer Bakker, hvor de flade marker blev til et utroligt smukt, sjovt og kopieret terræn/landskab. Her var også tre rigtig gode serier, hvor man snoede sig rundt om bakkerne og sprang flotte forhindringer, der var pyntet med gran og solsikker, og et publikum der var så begejstret, at de endda klappede efter en velsprunget serie. På vej tilbage til gården, var der store smil på alles læber.

Det skønne septembervejr indbød til at vi kunne nyde vores medbragte mad, eller de lækre frikadeller og kartoffelsalat, udenfor på den store græsplæne, hvor Caroline og Christian gav en øl eller vand til maden. Der blev givet mange roser til Ulrik for den fine jagt, og Jydsk hurra for de involverede parter.

Mange tak for en dejlig jagt!

Gitte Stoltze