Træningsjagt 09.04.2011

Jagtlægger og instruktør: Kim Schewing-Christensen

22 veloplagte gamle og nye jagtrytter mødte friske og veloplagte op på Gl. Wiffertsholm smukke omgivelser og blev budt velkommen af den altid gæstfrie godsejer Flemming Lindegaard og hans familie. Solen skinnede fra en skyfri himmel og alle strålede om kap med solen i forventning om en god start på sæsonen med masser af udfordringer og spændende spring.

Kirsten Nørgaard havde tilbudt et skovtursfelt til de jagtryttere, som ikke længere rider jagt, men stadig sætter pris på en tur i naturen. Kirsten havde mønstret et hold på fem, som alle nød Gl. Wiffertsholm varierede og skønne natur.

Vi andre nød ruten gennem de mange faste og opstillede spring af varieret sværhedsgrad, som Kim og co. havde planlagt. Flere af springene var “pyntet” med gran til lejligheden, andre gik nærmest i et med naturen, hvilket krævede fuld koncentration!

Publikum var også stærkt mødt frem og havde rig mulighed for at følge mange spring gennem det varierede terræn.

Efter en begivenhedsrig dag fulgte en velfortjent frokost, som dog blev afbrudt af en løsgående hest, der havde fået nok af at vente og gjorde sin ejer opmærksom på, at han nu ville hjem.

Frederikke C. Stranges