Jagt nr. 10 ved Bidstrup

Ræve: Michael Laursen og Severin Lassen

Master: Bjarne Mørup

Bagmaster: Denise Bruus

Igen i år havde vi fornøjelsen at ride årets Hubertusjagt på Bidstrup Gods, hvor der traditionen tro var mødt glade og forventningsfulde jagtryttere op, som ikke kun kom fra Jylland, men også fra Fyn og Sjælland. Som vi alle ved, og ikke lige sådan glemmer, så havde vi i efteråret fået en hel del regn men på trods af det, så havde bestyrelsen formået at få lavet en rigtig god jagt, og havde endda også sørget for tørvejr på selve dagen. Jagten startede med nogle fine nye serier, og efter pausen kom de gamle kendte serier, som var blevet opdateret – og de levede op til alle vores forventninger, her var der både vandgrav og grøfter, og enkelte valgte endda, at skulle ned og tjekke bundforholdene. Det var en rigtig god og veltilrettelagt jagt, som var optakten til den efterfølgende Hubertusfest. Årets Hubertusvinder blev Amanda Uhd og den falske rævehale blev fanget af Preben Mentz.

Svend Kamuk