Jagt nr. 1 ved Aakjær

Master: Kim

Ræve: Jens og Herluf

Bagmaster: Hans Jacob

Årets første jagt blev skudt igang i de skønneste omgivelser omkring Godset.

Mere end 30 ryttere var mødt op. Nogle kom i sidste øjeblik, her én med manglende udstyr.

Men med hjælp alle steder fra og lidt ekstra skridt. Så kom alle med.

Super jagtvejr, høj sol og tørvejr (+en ret god vind ).

Første serie lå gennem en skov dækket af anemoner. Desværre havde én et uheld og måtte ufrivilligt af hesten. Dog uden at slå sig.

Næste serie lå i et eng område. Her blev der talt flere løsliggende sko af de bagerst ridende. Men super serie bygget på bakken og nede i bunden. Her skulle en å passeres flere gange.

Tredje serie foregik igen op gennem skoven bl.a med en lidt dyb landing. Så gik den vilde galop ud af grusvejen. Pausen lå forude.

Fjerde serie gik op igennem et ny passet skov område. Her galt det om at have styr på skulder og tøjle!! Og så gik det ellers op op op og op.

Som et varemærke for en jagt ved Aakjær, var felted forbi skovens udsigtspunkt. Her fra kunne Horsens fjord og Hjelm ses.

Jagtens sidste serie lå i et bakket område. Desværre havde det regnet godt op til jagten. Så bunden var alt andet end for hård. Heldigvis var springene bygget her efter.

En super jagt med ialt 30 spring + andre udfordringer.

Super godt ridende jagt folk. Dejlige heste og et godt publikum. Her til et æres publikum, nemlig Nis.

For ikke at glemme at skrive at der i feltet var fire jagthorns blæsere!

Madpakkerne blev nydt i de fineste lokaler tilhørende en tillæggende gård.

En masse taler blev afholdt og stemningen var høj.

Hvem glæder sig nu ikke til årets 2.jagt?!

Gitte