Træningsjagt 14.04.2012
samt 21.04.2012

Bestyrelsen gennemførte hele to træningsjagter med start fra Peer Eilersgårds ejendom Kirstineholm, Nordlige Bjergvej 7, Højbjerg.

Første træningsjagt:

Lørdag den 14/4 kørte Ann Sophie og jeg (Bjarne Mørup) af sted til Peer Eilersgaard ved Århus, efterfulgt af Erik Bo og Thea.
Vi skulle ned for at træne i bl.a. vand og grøfter. Jeg var lidt spændt fordi jeg havde min nye jagthest med, og hun havde aldrig prøvet at springe grøft.
Per fik os samlet på gårdspladsen, hvor han orienterede os om sin plan for turen.
Efter en stille og rolig skridttur endte vi nede ved de første spring, som der blev varmet op på, herefter red vi videre til den første grøft hvor alle kom over mange gange.
Så gik det videre til en større grøft med lidt vand, det gav lidt større problemer for nogle.
Senere red vi gennem vandgraven, og til slut red vi en lille serie på nogle gode faste forhindringer.
Da hestene var vartede, hyggede vi os med medbragt mad, på terrassen.
Under frokosten kom Per med et godt forslag om at følge op på træningen, med en tur mere på lørdag den 21/4 samme sted og tid (kl. 10-30).
Forslaget blev godt modtaget, så derfor er det med at møde op.

Referent: Bjarne Mørup

Anden træningsjagt:

Lørdag d. 21. april var vi så igen til træningsjagt på Kristineholm. Vi var en halv snes ryttere som var mødt op. Gitte Eberhard havde besluttet at tage unghesten med denne gang. Flemming Due var var også mødt op med ny hest. Per red på hans smukke hvide hingst, som var glad for alle heste uanset køn. Vejret var ok, selvom vejrmeldingen havde lovet lidt regn. Vi fik øvet grøfter og vand igen. Det var godt, for det volder stadig en del problemer. Vi havde en rigtig god dag. Det er ikke kun rytterne som nyder selvskabet, hestene nyder det mindst lige så meget. Igen kunne vi sidde udendørs og spise vores madpakker. Til sidst en stor tak til Per, at vi må benytte hans gode faciliteter.

Referent: Kirsten Slemming