Jagt nr. 2 ved Vejlskovgaard

Jagtlægger: Hans Jacob Fenger

Ræve: Jens Laursen og Gitte Eberhard

Mastere: Calle Persson og Hans Jakob Fenger

Skyerne hang tungt – dog var det tørvejr,  da der blev blæst jagt begynd.

Første serie startede med, at der blev redet ned ad en stejl skråning til de første 5 udfordringer, derefter tværs over en eng til serie 2.
Her gik det op og ned ad bakke og rundt om en sø – noget krævende; alle kom dog godt igennem.

Herefter nok en serie gennem en skov med nogle bratte kurver, herefter blev der er det gennem en rapsmark og over en grøft, videre af sted hen omkring et skovhovede, hvor der blev redet op ad en stejl skrænt, hvorefter der blev sprunget ind i skoven igen med en noget dyb landing.

Herefter blev der redet til pause, nu hang skyerne ikke længere – det væltede ned med regn.

Efter en våd pause nok en serie med efterfølgende bred front.

Derefter nok en serie i en skov med en enkelt afsidning, herefter en lang skridt til næstsidste serie – den traditionelle rutschetur på den kuperede græsmark med en afslutning over tørvegraven, desværre regnede det så voldsomt, at 2 af springene måtte udgå, underlaget blev simpelthen for glat.

Sidste serie i øsende regnvejr – igennem en skov op og ned ad bakke, også her måtte sidste spring udgå grundet føret.

Jagten bød på en del udfordringer og føret gjorde det ikke nemmere!

Heldigvis dog uden skader.

Frokosten blev grundet regnen indtaget i vognporten.

H. J. Fenger