Jagt nr. 8 ved Vrejlev

Ræve: Jørgen O. Larsen og Gitte Stoltze
Master: Calle Persson
Bagmaster: Bjarne Mørup

Så fik vi redet årets 8. jagt i det jydske. En dag med sol, blå himmel, heste, tv-hold og en mængde af publikum.

Jagtlægger havde virkelig fået lavet noget PR for denne jagt. Jydsk var nævnt i flere aviser, vi kom i radioen og et tv-hold fulgte os hele dagen.

Alt denne PR havde samlet nysgerrige sjæle til, og skabt et stort publikum. Dette var helt sikkert med til at skabe en skøn stemning under hele jagten – de klappede af os.

Samtidig var vi fra klubben mødt talstærkt op, samt fire gæster var budt med. Så vi var i alt 24 ryttere, hvilket jo er med til at give os alle et smil på læben. OG jeg hilste endda på et par stykker som meget gerne vil ride med fra foråret af.

Jagten blev startet og sluttet af i klosterets store “gårdsplads” Her bød bl.a. Gods- og klosterejer os velkommen. Alt imens vi stod og pyntede med vores fine ridedragter og heste.

//Her lige et ønske fra min side (nu jeg har ordet). Kan vi ikke blive bedre til at stå på en linie. Vi ligner folk som ikke ved, hvad det er for noget. Og har man en hest som virkelig ikke kan stå hos de andre, så markér det tydeligt ved at stå tre meter bag feltet. Så det ikke ligner man ikke lige kan være der eller gider at stå pænt//

Trods den tid dette PR må have taget, var der samtidig formået at blive bygget en rigtig fin jagt op.

Nogle spring var pyntet med majs, andre med grene.
De var sat op i nogle rigtig gode serier. Og alle, undtagen én, var publikums venlige.

Under jagten rider vi, efter nøje instrukser – udført af Master – en bred front. Faktisk en ret fin front. Flot jyder.

Der var under jagten to jagtvogne, hvor der var plads til noget publikum. Flot tiltag!

Vores frokost nyder vi i en gammel vognport. Her takker bl.a. godsejer for en god dag, og lader døren stå åben for en anden gang. Det er da dejligt.

Flot arbejde Jørgen !!! (og hjælpere)

Gitte Eberhard