Jagt nr. 8 ved Bording
04.09.2010

Den jagt startede i det skønneste vejr med høj solskin, som jeg også havde kørt i hele vejen dertil fra Thy af, skønnere kunne det jo ikke blive, men det blev det, da vi først kom i gang med jagten. Vi var 27 glade jagtryttere.

Vi red langs en grusvej og igennem en gårdsplads og hilste på de lokale som var ude at se, hvad vi var for nogle med smil på.

Så kom vi i galop og over de første forhindringer på en sti, hvorefter vi red videre på en stubmark. Den næste serie var med først en grøft, som der kom et stop på, men vi komme alle over og videre i et sving og så et par hop mere.

Der var mange gode og udfordrende spring – i alt 36, og området var meget varieret, blandt andet en brakmark eller en lille dal lidt bumpet men gode spring, efter det holdt vi en pause med øl og vand samt line op før og efter pausen.

Videre i det skønne vejr og terræn med flere spring og udfordringer.

På et af springene var et styrt, hvor hele springet blev jævnet med jorden, men rytter og hest kom hurtigt på benene igen og sprang som var der intet sket, det tager jeg hatten af for og nævner ingen navne.

Den sidste lille udfordring var en grøft som næsten alle kom over, hvorefter det gik hjem til startstedet igen.

Der linede vi op bag søen, det så godt ud, tror jeg, jagten blev blæst af og vi vartede vore heste og ind til mad og snak samt en rigtig god kringle i garagen.

Tak for en endnu en god og vellykket jagt.

Referent: Carina Frederiksen, Thy