Jagt nr. 6 ved Farstrup

Ræve: Bjarne Møruo og Thea Fransisca
Master: Kim Schewing-Christensen
Bagmaster: Jens Laursen

Bjarne Mørup havde inviteret til jagt denne skønne efterårsdag på hans hjemmebane. Solen havde han også tryllet frem til os ca. 20 jagtryttere.
Master Kim bød os alle velkommen på behørig vis, men mente dog at det var nødvendigt at “ridse” jagtreglerne op, grundet den efterhånden fremskredne alder hos de fleste deltagerere (hmm, det forstår vi da ikke……).

Terrænet var super og forhindringerne spændende og af og til overraskende. Serien gennem skoven er noget af det sjoveste jeg længe har prøvet. Her snoede stien sig helt ekstremt, det gik op og ned og bedst som man lige havde drejet næsten 90 grader, ja så var springet der allerede – hu hej det var morsomt. Den sidste serie vil jeg også pointere som overraskende. For bedst som vi alle troede at nu var vi hjemme og jagten slut, vupti, der bliver givet signal, fuld galop, endnu en serie og vi afslutter i VAND! Perfekt og sjovt.

Ud over springene, ja så skete der også andre pudsigheder undervejs. Allan fik sig den flotteste overlæbe efter vi havde taget serien gennem skoven, det job havde han lige bestilt hos en bi/hveps, såae piger glem Botox, bare spørg Allan til råds.
Vi skulle også lige til Bryllup og Barnedåb på denne jagt. Herligt. Det var Bjarne Mørups dressurrytter som skulle giftes og bruden og gommens barn skulle døbes ved samme lejlighed. Her fik vi et glas champagne og der blev udråbt et rytterhurra for bruden. Jens og Allan mente nu godt at de kunne blive, da de spottede et fadølsanlæg inde i teltet, men ak Allan, med den overlæbe ville du alligevel få svært ved at nyde “bajserne”.
En veltilrettelagt og sjov jagt, tak for det Bjarne.

Referent: Anne Sørensen