Vinterjagt

Sted: Kompedallejren, Kompedal Plantage.
20 forventningsfulde ryttere var mødt op til årets vinterjagt i Kompedal plantage.
Regn og storm har præget den seneste tid, så det var med bange anelser ,at jeg har fulgt diverse vejrprognoser, og de var ikke alle specielt positive, men man er vel jagtrytter, så det er bare op på hesten og derudaf.
Men alle prognoser blev gjort til skamme, vi mødte op til det mest fantastiske vejr.
Ikke en vind der rørte sig, solskin, stort set skyfrit, en temperatur på et par grader, simpelthen perfekt.
Efter den obligatoriske velkomst drink (sponseret af Henriette, tak for det) red feltet ud fra lejren, anført af Pia som vejviser, behørigt iført nissehue, selv hesten var iført gevir, der manglede kun den røde tud.
Turen var 15 km lang, der var 22 forhindringer, vi havde sagt fra starten at det ikke skulle være noget vildt og halsbrækkende noget, det blev det heller ikke, men en rigtig god og hyggelig tur hvor hyggen og kammeratskabet var i højsædet.
Efter jagten rullede Jens Laursens mobile suppekøkken i stilling, efter lidt tid var der 10 l skoldhed oksekødssuppe klar, det var et klart hit, ikke en dråbe var der tilbage, da vi var færdige.
Til sidst vil jeg rette en tak til de 8 gæster der deltog, og ikke mindst til Henriette, Renee samt Pia, der tog opfordringen op, da Jens og jeg rettede henvendelse til dem omkring det at lave en vinterjagt med meget kort varsel.
Jeg håber det kan blive en tradition med en vinterjagt, hvis ellers vejret tillader det.

Referent: Kim Schewing.